onsdag 9 mars 2016

MacBook Air.

Hejsan hoppsan! Det är riktigt tråkigt väder här, snö eller snöblandat regn och någon plusgrad så det töar samtidigt så det är bara en massa slask överallt, helt hopplöst att cykla.. Men som det ser ut nu visar dom minusgrader och sol i helgen, det hoppas jag på! :) jag har varit iväg på en liten cykeltur trots kassa väderförhållande idag, haha.

Jag tänkte skriva att jag spontan-köpte en ny dator idag. Men jag kom på att jag aldrig skulle spontant köpa en ny dator. Anledningen att jag ens kom hem med en ny dator var just att det var så himla jobbigt att cykla till Media markt plus att jag cyklade fel, så jag tyckte att det skulle vara mödan värd. Jag har dock funderat på ny dator ett tag, jag funderade till och med på att köpa en precis vid terminstarten i höstas. Tanken var kanske inte att jag skulle köpa en MacBook men alltså, säljarna på Media markt är duktiga, sist jag var på Media markt så kom jag inte alls hem med det jag tänkt, inte för jag var missnöjd men ibland är det kanske bra att bli övertalad. Jag hade sett ut en PC på nätet som inte var så fasligt dyr, men ja, jag kom hem med en MacBook Air ändå. Eftersom jag har iPhone är det smidigt att dom synkar och det är en bra dator med lång livslängd.

Jag går ändå in med en skeptisk inställning nu när jag satte mig och startade upp den. Men alltså, allt känns genomtänkt och lätt. Jag förklarade att jag har haft svårt att förstå hur man ska trycka på styrplattan och då förklarade killen i butiken att det där kan jag ändra och ställa in hur jag vill ha det, hur bra? Så nu kan jag ha min högerklickning nere i högra hörnet som tidigare och som jag är van vid. Jag är nöjd med mitt köp än så länge och att den är superlätt, tunn och snygg är toppen! :)
Jag hittade en fin kisse som bakgrundsbild. Varför ta en egen bild när den här var superfin?

Så nu får jag äta blodpudding resten av månaden ;) haha
Snart ska jag ge mig ut på cykeln igen, mot bästa-Boxen för onsdagspass och idag har Jens lagt in bonus med 30 minuters rörlighet innan, det behöver kroppen! Knät gör inte ont längre, så det är också bra :) 

Inga kommentarer: