söndag 20 mars 2016

PB i bänk!

Ja, nu ligger jag i soffan och är helt slut. Jag ska försöka läsa lite i min kurslitteratur för vi ska läsa ett kapitel till imorgon, har vår lärare lagt upp klockan halv fyra i eftermiddags... Men vi får se hur långt jag hinner, jag är som sagt ganska trött. 

Jag började dagen med jobb fram till kl 14. När vi stängt butiken så cyklade jag direkt till Boxen, det var tyngdlyftning kl 15 och idag var fokus på styrkelyft - vilket var mycket roligare än vad jag tänkt. Som tur var blev det inga marklyft, jag hade inte dragit en enda mark i vilket fall, haha :) Så vi körde knäböj med styrkelyftsteknik = low bar. Det kändes faktiskt riktigt bra och jag gjorde min tyngsta femma på 60 kg och sista setet hade jag lite hjälp på de två sista och då var det på 65 kg. Det är verkligen kul då mina böj har varit så himla dåliga tekniskt! Det hjälper att öva, öva, öva. Eftersom vi bara var fyra personer med idag så fick vi mycket feedback och hann köra lite bänkpress också. Men det har jag mycket svårare för, men tog PB och gjorde en etta på 45 kg som jag försökt på innan. Jag har väldigt svårt att höja i bänk, det tar liksom bara stopp oavsett hur bra det känts på setet innan.. 
Jag är väldigt nöjd över passet, det var skoj :) sen kom ett gäng som skulle köra 16.4 så då stannade vi kvar en stund och kollade , alltid kul att se någon annan ta ut sig ;) 

Så ja, jag var inte hemma förrän strax efter sju ikväll. Timmarna går så fort på Boxen, så jag har ätit mat och fixat mat till imorgon då vi ska ha föreläsning på förmiddagen och sen ska vi göra grupparbete på eftermiddagen. Jag kommer vila ifrån träningen känner jag och får väl ta och åka o handla och förhoppningsvis städa här hemma. Vi får se hur mycket jag hinner/orkar med :) 

låt från Charta 77s senaste platta. den är faktiskt väldigt bra den här senaste plattan, det är kul. 

Inga kommentarer: