måndag 7 mars 2016

the chief

Jag gillar den här låten, men den låter bättre inspelad på spotify... 

Dagen har varit sådär, men känns bättre nu när jag har varit på Boxen en stund ikväll. jag hade väl tänkt ha vilodag, men kroppen kändes fräsch och jag kände att jag behövde köra slut på mig själv. Det var precis det vi gjorde på kvällens pass.

The chief 
AMRAP 3 min:
3 power cleans 61/43
6 pushups
9 airsquat 
x 5 - vila 1 minut mellan varje runda
Så totalt fem AMRAP på 3 minuters jobb. Jag körde Rx-vikter, eller ja, 42,5kg för coachen sa att det spelade inte så stor roll. Det är lättare att slänga på 1,25kg viktplattor. Den var riktigt jobbig, jag failade en hel del cleans för jag blev så trött. Jag tycker nog bättre om squat cleans ändå, för jag fångar inte stången lika hårt på bröstet då. Eller så fångar jag den fel, jag vet inte. 
Eftersom det blev en hel del fail och så är jag inte superstark i pushups så blev min total: 11 + 12. jag hade velat klara 3 varv under varje AMRAP, men vändningarna blev för tunga för att jag skulle kunna fixa det. 

Inga kommentarer: