måndag 25 april 2016

de underkända + PB OHS


Nu har jag läst ut De underkända av Hjorth och Rosenfeldt, den var väldigt spännande och lättläst så jag började förra helgen på flyget hem och läste klart den här helgen. Så fort har jag inte avverkat en bok sen i somras :) och den var så bra, det här författarparet är riktigt vassa. Sebastian Bergman är en speciell karaktär som man vill läsa mer om, jag hoppas det kommer en fortsättning! 

Vi börjar vår nya kurs: Kost och folkhälsa i eftermiddag så jag hade planerat att cykla bort till Maxi idag på förmiddagen. jaaaa, det blev inte så för det snöar och blåser jättemycket här så fick ta Willys, det är verkligen toppen att dom öppnat såhär nära :) Nu tänkte jag faktiskt bara slappa och se första avsnittet på säsong 6 av Game of thrones - för att kolla läget :)

Igår tränade jag lite lätt , det blev rätt tungt men inget flås. Det räckte att cykla dit. Matilda var och tränade samtidigt så jag hängde på hennes program. 
Jobba upp en tvåa power clean and push jerk - 40 kg 
3x5 marklyft 80 - 85 - 90 kg
första orkade jag bara en trea på 85 kg, blir svinsur för jag vet att jag har så mycket mer i mig. för visso har jag precis varit sjuk men jag gick och hämtade ett bälte och då fick jag lite extra kraft så jag gjorde en femma på 90 också. det känner jag mig ändå nöjd med. 
2RM OHS 35 kg 
när vi kom upp till 35 kg så kan man ändå lyckas push pressa upp vikten, men när det blir tyngre är det svårt. så vi tog av vikt och gjorde ett complex:
1 push press, push jerk, split jerk bakom huvudet 
split jerk gick faktiskt bra så jag fick upp 40 kg och gjorde en etta, vilket är ett nytt PB på OHS. det var väldigt skoj :) 
Sen skulle Matilda köra flås som jag hoppade och övade lite handstand pushups, som inte gick så bra. Jag har inte bestämt mig om jag ska träna ikväll, men det blir nog vila. Jag har som sagt inte ont i halsen men känner mig tjock i den och vill inte köra flås då. 

Inga kommentarer: