torsdag 28 april 2016

ibland har man dåliga dagar också

Gårdagen blev en ganska dålig dag, jag var med på onsdagspasset på kvällen och jag var lite tjock i halsen fortfarande men det brukar gå rätt bra att köra på i ett hyfsat tempo, kanske inte max men lagom bara för att röra på mig. Styrkedelen gick hyfsat bra, tangerat PB i overhead squat på 40 kg och failade att få upp 45 kg på raka armar, blev rädd och struntade i det. Sen kom själva metconen, det var en rolig metcon:
3 RFT
7 burpees 
14 KB svingar 
21 situps 
7 pullups 
14 wall balls 
21 pushups 
det går ganska bra fram till armhävningarna, jag orkade knappt göra en. Jag har alldeles för hög puls för att ha kört lugnt så jag kämpar mig igenom mina 21 pushups och sen när jag reser mig så känner jag att allt inte är som det ska. Jag får svårt att andas, det gör jätteont i halsen och jag bryter min träning och går därifrån så jag kan börja andas normalt. Det medförde väldigt mycket känslor som bubblade upp till ytan. Jag gillar inte att visa mig svag, jag gillar inte att avbryta något och blir besviken på mig själv men samtidigt så lyssnade jag inte på kroppen för jag är trött på att vila. Jag vill köra flåsiga och jobbiga träningspass, jag vill inte mysträna eller vila eller gå promenader längre, jag vill vara helt frisk. Så nu blev det vila idag bara för det.. Trots att man gjort andra saker som varit bra under dagen så tar man bara med sig det här dåliga, men man måste väl ha dåliga dagar för att kunna veta hur bra dom bra dagarna är. 

Tisdagen var däremot en bra dag när jag fick träna med Matilda och Frida. Det var kul att Anna lyckades fånga mitt ända lyckade repklättring :) jag övade på det igår innan passet och gjorde dom fyra som jag inte orkade på tisdagen. jag har träningsvärk i både armarna och benen idag, benen är inte ens skönt. 

Så himla drygt att vi har självstudier idag och jag inte ska träna. Eller ska, jag skulle kunna åka och köra lite lugnt men jag har inte direkt något sug efter det heller. Vi har varit i skolan och gått igenom ett grupparbete nu på förmiddagen och jag ska snart ge mig ut på en promenad då solen skiner :) 

Inga kommentarer: