måndag 4 april 2016

det som inte dödar oss + PB squat

Hej hopp! Det blev ett par timmar i skolan och det är alltid lika kul såhär dagen innan man ska handla och kylskåpet i princip ekar tomt - ja jag skulle ha med mig lunch till skolan idag, okej här hittade jag en matlåda, lite grönsaker där i - nähä dom var också slut... jag är alldeles för snål för att köpa mat i skolan så jag åt min låda utan grönsaker, men imorgon ska jag handla! tur att det är gott med gröt.

Idag var det maxning i back squat på dagens pass! Jag har gjort en repetition på 60 kg för kanske två år sen? det var med sjukt dålig teknik så jag har knappt kört det sen dess och bara på lätta vikter, det är nu senaste halvåret jag har kunnat börja öka och det är kul. Så ett nytt PB blev det!
1RM back squat 75 kg 
jag vet inte om det finns mer, men jag känner mig sjukt nöjd då jag hade som mål att ta 70 i alla fall. det känns kul att ha ett max i back squat :)
sen gjorde vi en jobbig metcon:
10 - 9 -8 - 7 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1
pullups 
HR pushups
Varje 90sek 2 TGU (1 per arm)  
Jag skalade till negativa pullups och gjorde armhävningarna ner på tå och upp på knä som vanligt, rekommenderad vikt på turkish get up var 12 kg för damer så den hade jag. Den var skoj att köra, det blir mer utmanande när det läggs in något "mitt i" och TGU är en jobbig övning i sig.
Sen stannade jag kvar och kollade på när gänget efter böjde och hejade på :) en annan kille skulle ro 2000 m på tid och jag vet när jag gjorde det att man behöver pepp på den vidriga sträckan - så då fick vi heja fram honom också :)

Jag läste i söndags äntligen ut Det som inte dödar oss av David Lagercrantz och det tog sin lilla tid, inte för att den var dålig eller seg (kanske lite i början när man måste lära känna nya karaktärer) bara för att jag inte haft tid eller ork. Men nu förra veckan då jag inte kunde träna så malde jag på och läste väl en dag över 200 sidor. Väldigt bra bok må jag säga, i samma klass som Stieg Larsson och jag vill ha MER! Lisbeth  Salander är en spännande karaktär att läsa om, jag hoppas det dyker upp en till bok! Så ja, om ni inte läst någon av Millennium-böcker så rekommenderar jag det till att börja med och sen denna! 

Inga kommentarer: