onsdag 6 april 2016

rostbiff & avocado

Jag har haft en väldigt bra dag idag. I skolan så lagade vi kött, jag är rätt dålig på det och skulle dessutom jobba själv men allting flöt på bra och köttet blev jättefint och gott. Jag tillagade rostbiff i ugn, jag stekte fylld lövbiff och så stekte jag rostas. Eftersom jag jobbade själv så var jag tvungen och kunna allt själv till redovisningen så jag var väl förberedd :) jag skar upp min rostbiff i väldigt fina skivor, jag är som sagt nöjd med min insats i köket.
Här är en bild på rostbiffen som blev över som jag fick ta med mig hem. Även lövbiffen fylld med ädelost blev över och den åt jag till min rotfruktspytt till middag. 

Jag är helt slut efter dagens pass. Jag cyklade iväg en stund innan för jag hade tråkigt hemma så då tänkte jag att jag hinner öva på något alternativt snacka skit en stund. Det blev båda delarna, jag övade på handstand pushups och klarade 4 st med tre kuddar, det är tre bättre än tidigare. Så försökte jag med att ta bort en kudde, det blev genast svårare så jag får öva på den lite mer. Sen var det dags för onsdagspasset:
1 RM längdhopp
1 RM boxhopp
detta gjorde vi alltså i söndags så jag var inte sååå pepp på det eftersom det är inget jag är bra på och det är svårt att på tre dagar bli bättre på det. jag gjorde en insats och får väl vara nöjd med det. 
Metcon on time: 
100 wall balls 20/14
80 KB-swing 20/16
60 situps
40 burpees
20 pullups 

Alltså, 100 wall balls, vem kommer ens på något så vidrigt? Wall balls är verkligen min hatövning, jag tycker jag övar och övar men jag blir inte bättre - men jag kämpar! Efter dom vart man ju helt slut och 16 kg KB brukar inte kännas tung men idag vägde den typ 100 kg... Situps och burpees gick helt okej och sen körde jag negativa pullups. Jag var helt förstörd efter och då ska vi avsluta med lite bålträning, yeeeeeey! Men det var skönt att köra slut på sig själv, kommer nog sova gott inatt :) 

Kvällsmål efter träning. Alltså mosad avocado med flingsalt är så gott! 

Inga kommentarer: