torsdag 12 maj 2016

skuggpojken




Hej. Här är min senast utlästa bok: Skuggpojken av Lucifer. Den var riktigt bra och spännande, alltid kul med nya författare som levererar :) när jag var hemma för en månad sen så tog jag med mig två böcker hem och pappa frågade om jag inte skulle ha med mig fler. Nää svarar jag, jag hinner inte läsa så två böcker räcker på 1,5 månad innan jag kommer hem till sommaren. Ja, det var ju en riktig miss... Jag har läst två böcker på tre veckor, det är solens fel och att jag blev sjuk och inte kunde träna. Haha :) så jag måste nog besöka en bokhandel imorgon för såhär kan jag ju inte ha det! 

Vi hade en kort föreläsning på förmiddagen som slutade kl 12, då mötte Emma upp mig så åt vi lunch och sen cyklade vi till Boxen. Vi körde en del av passet från TTP, den roliga tyngdlyftningsdelen. Höften spökar fortfarande så jag fick ta det lite lugnt. Först körde vi lite drag för att fortsätta med:
4 set av 1 pushpress + 2 split jerk 
vi körde på 40 kg och det kändes väldigt kul och bra då jag inte kört push press på så tunga vikter innan. Sen skulle vi hitta en tung tvåa clean + jerk. 
Eftersom höften kändes av här så vågade jag inte sätta mig ner och efter de fyra tunga seten med pressar så var axlarna rätt trötta så jag klarade bara 37,5 kg idag. Men är ändå hyfsat nöjd :) 
Sen körde vi en EMOM i 12 minuter alternera: 
2 pullups
4-6 ringdips med band 
pullups gick rätt bra, jag körde två strikta i de första två seten men sen gick jag över till en strikt och en kippad. dipsen gick riktigt dåligt, jag gick ner för djupt och fick ont i axeln så gjorde de fyra sista seten på låda. Vi avslutade med att hoppa rep, Emma skulle försöka lära mig att göra double unders, det gick lika bra som vanligt.. En kan jag göra någon gång ibland. Hjärnan fattar inte att det bara är handlederna som ska jobba fortare, jag hoppas fortare samtidigt så då blir det bara jättesnabba singelhopp. Hahaha, men en vacker dag ska det väl gå det också. 

Imorgon är jag ledig och det ska bli så skönt. Jag kan sova ut om jag vill och det känns bra eftersom det väntas jobbhelg! :) 

Inga kommentarer: