tisdag 31 maj 2016

fullt upp!

Ber om ursäkt att det är lite tyst här, men det är fullt upp för tillfället. Vi har en stor tenta på fredag som behöver mycket plugg, vi hade vår sista redovisning idag som också har krävt en del jobb. Och på tal om jobb så arbetade jag i helgen, jag har såklart hunnit med att träna en hel del och som grädden på moset bjuder Umeå på riktigt sommarväder så då vill man gärna spendera tiden utomhus.

Idag blev det ett roligt pass i solen tillsammans med Emma. Jag hoppas att hon kommer vara kvar i Umeå i höst, men nu innan sommaren var det vårt sista pass ihop då hon åker hemåt imorgon och jag åker om en vecka. Så det var väldigt roligt att få spendera ett par timmar med henne. På proggen var det: 
backsquat 4 x 5 på 75% av 1RM ≈ 55 kg 
strikt press 4 x 5 = 27,5 kg 
EMOM 10 min 
5 power snatch på en lagom vikt --> 25 kg 
EMOM 10 min 
5 clean and push jerk --> 30 kg 
på rycken var jag osäker på om jag skulle klara 5 stycken varje minut, men det gick faktiskt. så det kändes sjukt kul. Den sista EMOM var riktigt grisig faktiskt, man fick upp flåset ordentligt och man skyndade sig så man skulle få så mycket vila som möjligt. 30 kg var en bra vikt, utmanande men att man ändå kunde köra nästan alla set TnG. 
Att få spendera 3 timmar ute i solen var inte fy skam heller. Jag tränade i shorts bara för att jag ville bättra på brännan, jag är inte helt bekväm med att träna i shorts. Men det är väl bara acceptera hur ens ben ser ut och träna och se glad ut :) Nackdelen var väl att låren inte tyckte det var jätteskönt att ta ner stången där, men smällar man får ta ;) hahah

Så nu har vi bara tentaplugg fram till på fredag. Tanken är att plugga en stund på förmiddagen, ta paus och åka o träna och sen plugga lite till imorgon! På torsdag ska Ulrika och jag plugga tillsammans och slå våra kloka huvuden ihop, vi har knappt hunnits ses under den här kursen vilket är lite tråkigt. 

Inga kommentarer: