söndag 3 juli 2016

gos och fredagspasset


Ifredags så var jag och hälsade på lilltjejen. Den här lilla plutten är jag moster till, så spännande det ska bli att få se henne växa upp :) nu säger hon inte så mycket :P 

På förmiddagen så var jag inne och tränade. Jag hade på torsdag kväll ont i min höft igen och kunde knappt sova under natten. Jag åkte till boxen och det stod marklyft på proggen, jag tänkte att jag ger det väl en chans iaf. Jag hade dock inte ont på morgonen och jag körde en ordentlig uppvärmning och det gjorde inte ett dugg ont i höften så jag kunde köra enligt programmet. 
Marklyft 2 x 11 på 75% av 1RM = 75 kg. att jag kunde köra 11 reps på 75 kg var helt sjukt eftersom sist jag körde mark orkade jag tre reps på 85 så det kändes väldigt bra. Det var tungt, men det andra setet körde jag touch and go på alla så styrkan i marken verkar sitta i :) 
Front squat - hitta en tvåa för dagen = 57,5 kg. den här siffran är jag väldigt nöjd med, testade 60 men fick bara upp en reps. 
Alternera ring dips och KB front rack box step up 5 x 5 - dipsen skulle vara viktade men jag orkar inte ens göra med kroppsvikt så körde med smalt gummiband och 12 kgs KB, det här var mycket jobbigare än vad jag trott, inte så kul men har säkert en funktion det också. Allt kan inte alltid vara kul. Men annars så känns det som att träningen går väldigt bra just nu, trots mycket jobb och pendlande. Men jag äter bra och sover mina timmar så det är kul. Igår vilade jag för kroppen var trött och nu är jag helt slut efter en hel helgs jobb och imorgon väntar ett 12timmars så tveksamt om det blir så mycket mer aktivitet idag. 

Det är här höjden av gos som Svante kan bjuda på. 

Inga kommentarer: