söndag 17 juli 2016

blåbärstårta + träning igen!

Hej hopp! Idag har min lillebror firat sin födelsedag, så jag fick baka tårtan i vanlig ordning. Det var länge sen jag gjorde det, det är roligt så länge inget krabbar. Som tur är så är den här tårtan lätt att göra och jag gjorde en likadan tårta som förra året eftersom den var så god. Men moussen satte sig inte riktigt och var rätt lös, men den gick och äta ändå som tur var. Vi blev bjudna fläskkött och potatissallad som var väldigt gott :) 
Här står jag med min tårta! Pappa och jag plockade blåbär häromdan, finns hur mycket som helst! :) Marängerna krabbade och blev inte så fina, men helt klart ätbara.

Anton var sugen på tårta :) 

Innan kalaset så var jag och tränade för första gången på en vecka! Såret på mitt ben läker bra och svullnar inte längre upp så tänkte börja lite lugnt. Det blev kanske inte superlugnt men det gick bra så körde på :) Det enda jag gjort de senaste dagarna är att cykla, för det har inte belastat foten eller benet, men jag saknar min transportcykling! 

Dagens pass:
A. EMOM 15 min: 1 clean
börja på 65+% av 1RM och öka vikten vart tredje minut, mina sista tre reps blev på 50 kg. Vilket jag är väldigt nöjd med då mitt PB ligger på 52 kg. 
B. Hang snatch - hitta en tung trea = 30 kg. 
C1. Front squat med 2 sec paus i botten - hitta en tung trea = 50 kg
C2. 3 x 3 FS, börja på 85% av C1 och öka vikten för varje set = 42,5 kg - 45 kg - 50 kg. 
Sen avslutade jag med ett komplex som egentligen inte tillhörde den här dagens pass men jag ville köra det jag tyckte var kul efter mitt uppehåll, så det var väl inte optimalt då benen var trötta. 
5 marklyft
5 hang squat clean
5 shoulder to over head
5 front squat 
Detta komplexet skulle göras med så tung vikt som möjligt obrutet så du får alltså inte släppa stången under alla 20 repetitioner. Det var så sjukt mycket jobbigare än vad jag trott. Min tyngsta vikt blev på 32,5 kg eftersom jag failade min sista STOH på 35 kg för mina axlar var helt slut!! Det var lite synd, men jag kämpade på bra. 
Sen körde jag lite assault bike i lugnt tempo som nervarvning :) 

Imorgon är det jobb igen, det har varit skönt med en ledig helg! 

Inga kommentarer: