söndag 31 juli 2016

helgen!!!

Den här helgen! Åh vad jag har längtar efter den, sju veckor som ändå har gått väldigt fort och nu var helgen här. Ifredags kom Niklas med flyget för att hälsa på mig under hela helgen. Vi har haft det så himla bra och mysigt, jag har saknat honom en hel del. Vi har turistat lite lagom, ätit god mat och bara umgåtts. Tre veckor kvar tills jag åker tillbaka till Umeå, så vi ses snart igen. Plus att jag får träffa alla mina andra saknade kompisar där uppe :)

<3 p="">



Alltså, jag skulle kunna leva på Lillas räkmacka, jag äter inget annat där längre :) 

Lite träningssnack också: 
jag körde två event från Piteås crossfittävling ifredags innan Niklas kom. 
Event 2a: 4 min att nå en så tung vikt som möjligt i komplexet:
1 clean + 1 hang clean + 1 jerk 
jag lyckades med 45 kg och det är jag nöjd med. 
1 min vila och på minut 5:00 kör du
Event 2b - 3 min AMRAP
2 - 4 - 6 - 8 - 10.... 
HR bar facing burpees 
Power snatch 20 kg 
= 4 varv + 2 reps - vilket jag också är nöjd med. det skulle vara kul om man kunde se vad de i tävlingen gjorde eventen på så man kan jämföra. jag hade tänkt köra finaleventet också men jag förstörde mina händer på torsdagen så jag körde en annan metcon :) 
Idag körde jag tyngdlyftning, jag gör ofta det på söndagar. Det blev ryck för ovanlighetens skull, haha. Det går upp och ner men idag gick det rätt bra och känslan var bra. Jag behöver få mer fart, men själva sittet som jag jobbat på i några veckor nu är mycket bättre! Så det är kul. Saknar boxen barbells träningar och det är bara en månad kvar tills jag kan komma och nöta tyngdlyftning där igen! Tjoho :) Jag lyckades med 32,5 kg sittryck flera gånger idag. Avslutade med split jerk från bockar och gjorde två singlar på 45 kg som ändå kändes stabila. KUL! Imorgon ska jag träna tillsammans med Tove, det ska bli kul :) 


Inga kommentarer: