onsdag 6 juli 2016

tangerade PBn och sjuk WOD

Hej hopp! Det är  fullt upp med jobb och träning när det hinns och orkas med, oftast brukar jag orka innan eller efter jobbet när jag ändå är i Kalmar. Nu har jag två lediga dagar innan en jobbhelg, så skönt med två sammanhängande dagar och lite sovmorgon :) 

Igår körde jag träningspasset innan jobbet, det är testvecka på TTP så jag skulle hitta 1RM snatch, som blev tangerat på 35 kg. Sen skulle jag köra 30 squat snatch på tid på 70% av max, det har under två veckor varit 30 ryck på tid men då har jag kört power snatch för det är lättare, så sjukt mycket tyngre och köra squat snatch så det tog sin tid. Men det känns som tekniken börjar sitta mer och mer, inte perfekt men jag jobbar på det! Därefter skulle man göra ring muscle up men det är rätt långt bort för mig fortfarande så jag körde max i kippade pullups och fick ihop 7 stycken!! Det blev jag så himla glad för :) Kippade toes to bar gick däremot inget vidare, får inte till kippade där. 2000 m rodd skulle göras, men hoppade det för jag var så trött och hade lite känningar i halsen så satte mig och körde 1 minuts intervaller på assault bike - oklart om det var mindre jobbigt! 

Sen jobbade jag ett par timmar igårkväll och kom hem, sen kollade jag på Morden i Midsomer :) 
När jag kom hem så ville Svante gosa, det händer typ aldrig så då blev man också lite glad :) 

Idag blev det sovmorgon sen åkte jag in till Boxen för att köra gårdagens pass. 
Först ut: max repklättringar på 5 minuter, om man inte kan köra legless så fick man skala ner till att klättra med fotlås. Men det gick faktiskt bra idag, jag klarade fem stycken - vilket är ett framsteg för mig! :) Men jag fick brännsår på smalbenet då jag höll kvar fotlåset så pass hårt på vägen ner så det är inte så snyggt nu... 
Sen: 1RM i strikt press. tangerat på 35 kg, helt okej. 
Sen det jobbigaste och grisigaste på sjukt länge: 
30 min AMRAP:
A1. 3 rounds of: 
400 m run 
21 KB-svingar 24/16 
12 pullups 
Notera din tid och fortsätt med:
10 rounds of:
3 power snatch 60/40 
15 wallballs 9/6 
Resterande tid, amrap: 
1 power clean + jerk 60/40 
5 pullups 
10 pushups 
15 airsquat 
Lägg på en reps C&J efter varje varv.... 
Det här var så sjukt jobbigt, mitt mål var att komma till sista delen och då skalade jag ändå en del grejer. Det spöregnade ute så jag körde rodd istället (200m), jag hade 25 kg på stången istället för 40 kg och gjorde bara 10 wallballs/runda. Men jag var helt död efteråt och jag hann med 1 C&J + 2 pullups. Men jag gjorde alla pullups i första delen kippade så det är jag väldigt nöjd med. WB går faktiskt okej rätt bra, i alla fall om man jämför mot tidigare! :) Jag satt och vilade och svettades i 20 minuter efteråt, och det var verkligen en ländrygg-dödare!! Så om man vill utmana sig och verkligen köra slut på sig själv så kan man göra den här. Jag visste inte om jag skulle köra den eller inte, men det var så lugnt på boxen så jag hade plats att breda ut mig så då fick jag göra det. Jag nådde mitt mål och det var kul! 

Efter träningen träffade jag Marie över en sen lunch, passade på när hon är i stan några dagar :) så roligt att ses igen! 

Inga kommentarer: