söndag 21 augusti 2016

svinen



Sommaren brukar vara den årstid då jag läser som mest böcker. I sommar har jag hunnit att läsa två. Jag läste ut Svinen av Carl-Joahn Vallgren imorse och jag läste mer än halva boken ifredags när jag flög hem. Den började rätt segt så kan varit därför det tog tid att komma in i den, men sen när det väl började hända grejor så gick det undan. Så trots seg start så vart den bra :) vi får se hur det kommer gå med läsningen nu när skolan drar igång, jag har inte varit supereffektiv det här senaste året. 

Men att vara tillbaka i Umeå är skönt. I fredags kväll så cyklade jag bort till Niklas, det var inte så länge sen vi sågs men ändå mysigt att ses igen. Igår eftermiddag var jag åter på Boxen, en kompis frågade om jag ville vara med och köra, så vi var fem pers som körde en 20 minuters EMOM:
Minut 1: 15 situps 
Minut 2: 10 svingar 
Minut 3: 3 clean + 3 pushpress
Minut 4: 10 floorpress
Minut 5: 10 cal rodd 
Den var lite lagom jobbig, inte sådär dödsjobbig som jag kört innan när det varit flås med. Jag kör mycket EMOM för teknikträning, men då kanske jag bara gör 1-2 lyft per minut eller ett komplex och så har jag kört mycket pullups. Det är ett effektivt och kul träningssätt tycker jag :) 
Sen körde jag några set ryck och hängryck, men så fastnade jag i receptionen och så blev klockan mycket och magen kurrade. Jag ska strax cykla bort till Boxen igen för tyngdlyftning med Barbell. 

Igårkväll var jag bara hemma. Fixade lite här hemma, var och handlade och lagade mat, läste bok och sov ut i min egna säng. Jag kände att jag behövde vara lite själv efter en sommar med extremt mycket umgänge. 

Inga kommentarer: