fredag 26 augusti 2016

bombshell sportswear + crossfit

Igår var jag inne i stan en sväng innan jag skulle träna. Jag ville hitta ett par nya träningstights för jag har många slitna och alltid roligt med något nytt till hösten när det är dags att dra på sig långbyxor igen. Jag gick till Therese på Optimal fitness store för att kolla lite, jamen, jag kom hem med ett par nya tights. Hon har så himla mycket fint där inne och man är alltid så nöjd när man går därifrån! :)
Dessa tights blev det, märket heter Bombshell sportswear och går att hitta på Fitnessfashion.se 

Jag tränade med dom både igår och idag. Dom sitter så sjukt bra på och åker inte ner. En del av träningsgänget på Boxen har börjat på en ny progg, så igår körde jag med Frida och Ewa så jag hängde på. Just nu började en squat cycle som blir kul att köra, samt en marklyftscycle. Jag är så taggad på den här träningshösten! Så jag har också hoppat på den nya proggen, det är så skönt att få färdiga pass. Sen går allt att skala, övning till vikt så man kan köra det man kan. igår gjorde vi en del av proggen:
6 x 3 Front squat på 80% av 1RM. 
Sen en team-wod vi hittade på, då var Kryckan med så vi blev jämna par:
80 pushups 
2 ropeclimb
100 box jump
2 ropeclimb
80 KB svingar 24 kg 
2 ropeclimb
100 cal rodd 
2 ropeclimb
Den var kul men jobbig. jag har mest gjort EMOM och inte så mycket metcons på tid, så det var bra träning för mig. Repklättringen sög bra i slutet. 

Idag körde jag snatch. Jag skulle hitta en så tung etta för dagen, landade som vanligt på 32,5 kg. Så sjukt mentalt svårt med att få upp 35 kg, blir så irriterad! Sen skulle jag göra några set singlar, tvåor och treor av dagens tyngsta. Det gick väl ändå helt okej. 
Sen körde Ewa och jag en EMOM: 20 min 
Minut 1: 6-10 ringdips
Minut 2: L-sit i ringar/räcke
Minut 3: 6-10 HSPU / 1-3 wall climbs 
Minut 4: 10-14 pistols/goblet squat 
Det var mycket jobbigare än vad jag trott. Axlarna fullkomligt dog till slut, och det känns i dom samt magen nu efteråt. 


Inga kommentarer: