fredag 2 september 2016

kanske sista passet ute för i år?

Hej hopp! Plugget är i full gång och den här första kursen är bara fyra veckor så det är bara tre veckor kvar och då åker jag hem igen. Men det är skönt att vara tillbaka och det är roligt att lära sig nya saker. Imorgon blir det jobb igen, jag ska fortsätta att jobba varannan helg på Axfood snabbgross. Jag är inte superpeppad nu, men det kommer kännas bra imorgon, tror det mest beror på att jag jobbade så himla mycket i sommar. 

Träningen då? Jooo, den har gått bra, förutom idag kanske. Vi följer The progrm-proggen nu, jag kör med Frida och Ewa så vi gör dom sakerna vi klarar av, jag för att jag inte kan allt och dom för att dom är skadade. Det är skönt att ha träningssällskap igen, även om vi inte alltid köra samma så är vi oftast där samtidigt och kan peppa varandra :) Igår gjorde jag ett OHS-komplex:
Från golv till raka armar, först cleana upp och sen split jerka från nacken + 3 overhead squat 
Jag klarade 35 kg och sen höjde jag vikten men gjorde bara en repetition för att kunna kontrollera tyngre vikter på raka armar. Det gick ändå bra, sen skulle man göra 10 set med att bara ta upp stången från golvet och upp till raka armar, men ingen böj, detta på 90% av ditt max, jag avrundade uppåt till 32,5 kg. Jag kunde  även träna utomhus för det kom lite sensommarvärme igår, det var riktigt härligt och jag fick dessutom musik. Jag passade på att köra utomhus, så efter det gjorde jag:
EMOM 12 min 
5 burpees + 100 m run 
jag gillar ju inte att springa, men jag fick offra mig för att vara ute. det gick ändå bra, jag trodde inte att det skulle gå så bra. jag var ju inte så snabbt på löpet, men jag hann klart under 1 min och det var ändå målet :) 
Från gårdagens utomhuspass. jag älskar att träna ute, helst ska man ha lite kompisar med sig också. 

Idag körde jag och Frida våra böj.
Frontböj 6 x 5 på 80% av 1RM
dom börjar bli riktigt tunga nu, nästa vecka är det dags för 6 x 6 och efter det blir det nog en maxning för att se om man har ökat i styrka. jag tycker att jag borde det för dom har känts relativt lätta tills nu. 
Hitta ett dagligt max i clean and jerk. = 45 kg 
det gick riktigt dåligt idag, jerken var inte alls med. men så är det ibland och benen är ganska slitna efter veckan känner jag. det går nog bättre nästa gång :)
EMOM 20 min 
- 4-6 ring dips 
- 20 situps 
- 5 pullups 
- 8 pushups 
- 10 burpees 
Vi gjorde alla olika saker på varje minut, men vi körde ihop och det är alltid roligare. jag hade gummiband i ring dips för jag klarar inte att göra det själv. pullupsen gick riktigt bra idag, jag har inte kört det överdrivet mycket de här två veckorna jag varit hemma så det kändes skönt. det var inte en jättejobbig EMOM men man fick upp pulsen och är alltid gutt. 

Imorgon har jag vilodag, tror det behövs. 

Såhär pigga var vi imorse innan jobb/skola, haha :) 

Inga kommentarer: