onsdag 14 september 2016

lite träningsdagbok igen

Igår hade vi ett litteraturseminarium i skolan som gick bra och imorgon ska vi redovisa ett annat arbete och nästa fredag är det redan dags för tenta. Trots att jag inte har pluggat någonting, förutom en timmes läsning av anteckningar idag så är jag inte så orolig, det brukar falla på plats sista veckan :)

Efter skolan blev det ett träningspass tillsammans med Frida. Jag skulle nu maxa i frontböj och jag hade som mål att ta 65 kg och den kom upp , inte lätt men hyfsat. Jag hade så gärna velat ta 67,5 kg också, men den ville inte komma upp idag. Jag tappar bål samt armbågar så det är det jag behöver jobba med. Sen körde Frida och jag nån jobbig EMOM.

Från gårdagens böj. 

Idag har vi haft ledigt från skolan och vi behövde inte sitta med vårt grupparbete så jag har varit hemma och myst bara. Så skönt att ta sovmorgon, äta frukost i lugn och ro. Jag skulle egentligen lagat mat innan jag for till Boxen, men ja, jag sköt upp det idag med...
Idag körde Ewa och jag: 
Marklyft 1x20 - jag hade 65 kg och Ewa 90 kg, helt sjukt stark är hon!! 
3x10 på samma vikt
dom ser så lätta ut på filmen men dom var rätt tunga, nästa vecka blir det 70 kg!! Hur ska detta gå? 
EMOM 20 min 
1. Pullups
2. Ring dips 
3. Handstand hold/pushups 
4. Toes to L-sit 
Vi gjorde så många vi orkade på varje övning, Rikard körde med oss också så det var kul. Igår körde jag också pullups men då gick dom riktigt dåligt, idag gick dom bra. Men istället gick handståendet precis jättedåligt idag men igår gick det bra?! Så drygt att det ska skilja så mycket dag till dag. 

Imorgon är det vila från träningen, alltid lika tråkigt. Jag får väl hitta på nå annat kul. 

Min hy mår sådär nu när jag är tillbaka i Norrlandsklimatet.. Det kommer bli bättre men det är så drygt. 

Inga kommentarer: