fredag 16 september 2016

clean-komplex



Ja det är mycket träning och träningsbilder - men förutom skolan är det de jag lägger ner mest tid och energi på och jag tycker att det är så förbannat roligt. Bilden är från onsdagspasset, igår vilade jag och idag körde Ewa, CC och jag ett clean-complex:
1 clean + 1 hang clean + 1 power jerk + 1 split jerk
Komplex är alltid roligt och i det här komplexet var det power jerken som ställde till det. Det finns alltid en svag länk, jag fick upp 45 kg och det är jag ändå nöjd med. Efter det så körde jag, Ewa och Frida som vanligt en EMOM, vi gillar det :)
EMOM 20 min
1. wall climbs/handstand hold
2. pullups 
3. pistols 
4. hollow hold 
5. dips 
Man får köra mycket pullups, dips och handstående med dessa tjejer - men jag behöver öva på det så det är toppen! :) vi körde så många vi orkade, till ca 30 sek kvar. 

Igår så redovisade vi vårt sista grupparbete och det var kul, man lär sig mycket på sånahär redovisningar tycker jag. Man får lite repetition till tentaplugget. Vi höll på fram till kl 16 och jag hade vilodag så åkte hem och käkade sen cyklade jag bort till Linnéa och hängde där hela kvällen :) Jag ska träffa några från klassen även ikväll och sen blir det jobb imorgon igen. 

Inga kommentarer: