söndag 4 september 2016

PB i OHS



Nu är första jobbhelgen på Axfood avklarad efter sommaren, jag var inte supertaggad på att gå dit igår men det har gått bra hela helgen och idag gick tiden jättefort och vi hade mycket kunder = mycket för mig att göra i kassan/informationen :) jag trivs bra med att arbeta där. Men när jag väl kom till jobbet igår så fanns inte mina kläder i mitt skåp, jag funderade ändå på om jag hade tagit hem dom sista helgen innan sommaren för tvätt, men jag kunde inte se dom här hemma. Så jag hittade en reservtröja och tur att jag hade mina svarta byxor på mig, haha :) Kläderna låg här hemma uppe i en låda på loftet, typiskt smart ställe att lägga dom på. En sånt smart ställe där man inte kommer ihåg att man lagt det. 

Efter jobbet idag så cyklade jag direkt till Boxen, för det var dags för ett pass med Boxen barbell :) idag var fokus på snatch pulls, själva draget i rörelsen. det gick väldigt bra faktiskt! :) i pausen var jag tvungen att göra lite vanliga squat snatch för man kan inte ha snatch-träning utan att göra snatch ;) hahah. jag tog mina 35 kg på första försöket och det kändes sååå bra att jag har den nu. 
Sen gjorde vi ett komplex:
3 snatch pull
2 snatch high pull 
1 power snatch
den där PS rörde om att ordentligt. jag har inte gjort PS mer än när jag misslyckats med squat snatch och då har jag sagt till min hjärna att jag gör fel. nu ska jag göra så med mening, det blir jättesvårt för mig, hahah. jag tog mig upp till 32,5 kg och det är jag väl ändå helt okej nöjd med. 
Sen skulle vi köra overhead squat 3 x 3 med stegrande vikt. i tempo: 3 sek ner, 2 sek i botten och upp så snabbt som möjligt. jag fick en trea på 37,5 kg - vilket jag är mer än nöjd med. Sen var egentligen passet slut, men jag har lite svårt att bara sluta mitt i och eftersom split jerk från nacke kändes bra så gav jag ett försök på 42,5 kg som jag failade häromdan. OCH DEN KOM UPP! Nytt PB i OHS :)))))))) 

Sen lekte och hängde ett gäng kvar en timme, jag gjorde det mest för jag inte villa åka hem. Jag hade inga planer för kvällen så då stannade jag där tills magen skrek att den ville ha mat. En väldigt bra dag på Boxen, jag fick för mig att bänka och tog tangerat personbästa där också. Jag fattar inte att min kropp inte var trött efter 3 timmars träning och 4 timmars jobb. Nu är jag däremot jättetrött och ska läsa bok resten av kvällen :) 


Inga kommentarer: