torsdag 8 september 2016

favvo + bak + crossfit


Tjena! Nya favoritoutfiten här ja, mjukisbyxorna som ser ut som finbyxor och en lila tisha. Just nu bjuder Umeå på sensommarväder så tisha och skinnjacka räcker :) jag ska snart iväg och få lite massage av Matilda, det behöver nog min kropp. jag har aldrig känsla av att det kommer bli skönt att få massage för det gör mest ont, men ändå skönt efteråt! 

Igår körde jag och Frida veckans marklyft, 1x20 + 3x10. man är inte van vid att köra så mycket högreps, men det ska väl vara bra för något ;) 
EMOM 20 min (40 sek jobb, 20 sek vila)
Minut 1: pullups
Minut 2: ring dips
Minut 3: V-ups
Minut 4: handstand hold
Minut 5: hollow hold 
Haha, det var såklart mycket jobbigare än vad vi tänkt. men mycket bålträning, det är bra. det konstiga är att jag har haft problem med mina handstående sen jag kom tillbaka till Boxen, jag har inte lyckats sparka mig upp, men sen gick det bara i tisdags helt plötsligt?? Så det gick jättebra igår :) 

Gårdagens lektion var en labb: glutenfri bakning, samt provsmakning av mjölkersättningsprodukter. det är kul för mig när jag kan provsmaka allt vi bakat. Jag och Carl skulle baka tunnbröd. jag var väldigt skeptisk, när man ska kavla och greja. men se så fina dom blev! de till vänster bakade vi i ugn och de till höger stekte vi i stekpanna, det blev stor skillnad även konsistensmässigt. de i panna blev mjuka medans de i ugn blev mer hårda och knapriga. Kul att få leka lite i köket igen :) 

Idag körde jag bara lite snatch och handstående, kroppen kändes lite trött så hade kanske varit bäst med vila. Men det är så tråkigt, imorgon blir det tyngre :) Men jag skulle iaf hitta en double snatch, jag fick försöka flera gånger innan jag fick upp min vikt, som jag vet att jag klarar göra en dubbel på. Men det var mycket som inte stämde idag, sen gjorde jag en EMOM med tvåor på 90% av den tyngsta tvåan. Det var riktigt jobbigt!! 

Inga kommentarer: