tisdag 11 oktober 2016

the death of EDM


Musiktips: denna tränar vi till ibland. det är Ewa som tipsat :) 

Nu har vi börjat med den nya kursen, måltidsservice. Vi kommer nu först ha en teoridel och efter det följer en praktisk del. Lite nervös, men det kommer nog gå bra. 

Igår tränade jag själv, det var jättetråkigt så det gick inte överdrivet bra. Eller helt okej, jag körde snatch och fick upp 35 kg två-tre gånger och körde sen en EMOM
EMOM 12 
1 snatch 32,5 
jag satte inte alla ryck på första försöket , men jag klarade alla lyft inom minuten. det var tungt, 87% av max så jag är ändå nöjd med det. sen snackade jag för mycket skit och blev kall så orkade inte värma upp mig igen för jag var hungrig och ville bara åka hem. 

Idag gick träningen bättre. det blev mycket häng på Boxen, då jag inte orkade cykla hem mellan plugg och träning. Så det blev sen träning idag, vi körde: 
Back squat 6x5 på 60 kg - dom var tunga idag. förra veckans 4reps kändes ändå lätta. men dom kom upp och jag faller in lite med ena höften, jag har glömt att jobba på det. 
3RM bänkpress - 40 kg. det känner jag mig helt okej nöjd med :) jag är inte så stark i bänk, och kör nästan aldrig det så kan inte direkt förvänta mig några höga siffror. 
Sen provade vi på att köra en kommande wod som Ewa och Frida ska tävla i, så vi körde bara ett varv för att känna på:
60 sek on / 60 sek off 
1: wallballs 
2: powersnatch 25kg 
3: thrusters 25kg 
4: box jumps
Eftersom det bara var ett varv så kunde man verkligen maxa varje minut, dom ska köra fyra varv av detta plus pullups på en minut. men det räckte med ett varv, haha. 
Jag känner mig nöjd med mina reps som blev: 20, 15, 15, 20 på de olika momenten.

Imorgon ska jag köra lite yoga! det är ungefär ett år sedan jag körde det sist, kommer ju bli spännande! 

Inga kommentarer: