tisdag 22 november 2016

lätt handikappad..

hej hopp! idag provlagade vi mat inför vår arbetsledardag och den andra gruppen öppnade upp restaurangen. imorgon är det vår tur, jag är mest nervös, det kanske blir kul. 
Men jag skulle skära kålrot på en mandolin och det gick inte så bra... kålroten var så hård så när jag tog i så slant jag och skar av en bit på handflatan.. det blöder ju så sjukt mycket från händerna så jag fick förband. det gjorde inte så ont just då, förutom när vi spritade såret. men nu gör det ont, jag har svårt att hålla i saker, riktigt klantigt och drygt. men det ska nog gå bra att jobba i köket ändå, jag får ha handskar på mig. 

MEN det tråkigaste till den här historien är att jag inte kan träna. jag kunde knappt hålla i cykelstyret när jag cyklade hem.. så jag får väl ha vilovecka? Tur att jag gjorde mina marklyft igår, jag gjorde min sista 10a på 90 kg. jag är nöjd över den, det var mitt mål. det var inga snygga lyft men jag klarade det. sen körde jag powerclean och powerjerk som faktiskt gick bra, det var kul. även strikta pullups gick bra. KUL! 
Hej här ligger jag och gör ingenting. så megatråkigt. 

Men jag kan bjuda på en roligare bild från gårdagen. hahaha så roligt att Oscar står bakom och ser helt läskig ut :) 

Inga kommentarer: