lördag 3 december 2016

team-wod + annat

Hejhej! Äntligen helg och en ledig sådan. Men nästa år kommer det blir mer av den varan, jag har sagt upp mig från mitt extrajobb.

Fanny och jag var arbetsledare i köket i torsdags och vi hade blivit tilldelade att servera palt. Det gick rätt bra till en början, sen krabbade en paltsmet och allt blev försenat och kaos. Men vi kunde servera palt när vi öppnade och vi fick mycket hjälp av vår lärare, så det var skönt. Eftersom ingen gjort palt innan så var det en utmaning, men vi fixade det allihopa! Så det är skönt att ha den här dagen klar nu, vi ska vara arbetsledare för dag 2 om två veckor, men då får vi bestämma meny själva :) 

Igår var vi lediga och försökte jobba med projektarbetet en stund. Efter lunch så var jag och tränade tillsammans med Frida och Ewa. Vi körde en jobbig team-wod.. 

Fulaste bilden, haha. Men Frida och jag teamade och körde marklyft på 65 kg. det var ett klokt val, för de sista 50 var riktigt tunga och airbike tar död på en. Det var länge sen jag hade blodsmak i munnen efter ett pass, men igår hade jag det. 

Jag tycker om och träna tillsammans med dom två, dom är roliga. Som när jag låg och stretchade min höft så säger Ewa att jag har värsta rumpan och då måste dom fota det. Hahahaha så roliga :) 

Igårkväll var jag och käkade hos Fanny o Emma, vi kollade Idol och drack lite vin för att fira att den här veckan var över :)

Idag har jag tränat snatch. Jag gjorde ett försök på 40 kg igen, gick inte idag heller. Vi körde en 10 minuters EMOM, där jag hade 90% av 1RM, vilket är 35 kg och gjorde ett lyft i minuten. Alla lyft var godkända så det kändes väldigt bra faktiskt. Jag måste sluta maxa hela tiden, men eftersom det inte är några höga vikter så blir det så svårt att bara köra på låga. Jag testade att stå på händer, jag har inte kunnat göra det sen jag skar mig i handflatan. Men det gick bra, så jag lyckades göra nån HSPU. 

Ikväll ska jag äta sushi :) 

OCH! jag har börjat kolla på en serie. jag kollar aldrig på serie längre, men har de senaste dagarna hört och läst att väldigt många pratar om SKAM. så jag satte på första avsnittet för tre dagar sen, fördelen är att avsnitten är korta, ca 20 min så det går fort. Så nu har jag sett klart säsong 1, väldigt bra :) den kan jag tipsa om! 

Inga kommentarer: