söndag 18 december 2016

veckan som gått..igen

Hej! Den här veckan har det varit fullt upp varje dag. Det är väldigt mycket i skolan just nu, vi har långa dagar och de dagarna vi inte är i köket så måste vi ändå plugga. Eftersom jag prioriterar min träning så har jag i princip inte hunnit med något annat.

Men snart blir det jullov, eller vi är egentligen inte lediga för vi ska skriva ett projektarbete då. Men det kan man göra hemifrån så jag kommer nästan vara hemma i två veckor, det känns väldigt skönt :)
Fina Linnéa och jag i köket.
Fanny och jag hade vår dag i torsdags. Vi serverade vitlöksmarinerad kyckling i apelsinsky och potatis- och kålrotskaka. Ett vegetariskt alternativ med morotsbiffar och kall sås fanns. Vi bakade solrosfrallor och en bananchokladkaka till efterrätt. De två salladerna vi bjöd på var rödbetssallad med fetaost och grön- och rödkålssallad med blodapelsin. Allt utom kakan fick högt betyg av gästerna så det var verkligen en lyckad dag :) Det känns så skönt att ha den bortgjord nu, vi ska bara skriva klart en rapport om dagen till på tisdag och sen kan vi släppa det helt. 

Igår så styrde jag och Annette ihop en rolig team-wod på Boxen. det är ju jul nästa vecka och många åker hem , så vi tyckte det vore skoj att göra något tillsammans. Vi hade jultema:
24 wallballs 20/14
24 pullups
24 marklyft 100/70
24 cal rodd 
24 boxjump
24 HSPU/HR-PU
24 clean & jerk 60/40
24 situps 
24 DU
24 KB-sving 24/16
24 juming airsquat
24 burpee over bar
den gick väldigt fort, jag råkade fånga en överstöt lite konstigt så sträckte hela ryggen. men det gick bra och jag kunde fortsätta köra. Jag har fått massage av Matilda idag, så det känns bra :) 

På kvällen väntade lite mat och vin tillsammans med några klasskompisar. Vi åt tacos hemma hos Emma och sen gick vi ut på Rex. Det var mycket folk och det var väl en helt vanlig utgång. Det var kul att hitta på något tillsammans och dricka vin iaf :) 

Emma och jag är redo för utgång :) 

Inga kommentarer: