onsdag 7 december 2016

bästa boxen!



Efter en lång dag i skolan, som för övrigt var riktigt seg och det märktes att man varit tre dagar i rad i köket. Man blir lite less, så det var med tunga ben jag cyklade bort till Boxen efter skolan. Jag hade redan väskan packad och vi ska följa Built by Bergeron-proggen tänkte vi. Så jag hade en plan, vilket är uppskattat när man ska träna själv.

Men alltså, det stället ger mig så mycket mer energi än vad det tar. Och då tränar jag ändå en del när jag är där. Jag kom dit trött och på halvbra humör, eftersom jag inte var sugen på att träna plus att jag skulle få köra själv. Men människorna där är så himla trevliga! Jag följde proggen och gjorde bara det som stod för dagen, det var länge sen. Men det är skönt att slippa tänka ibland - och bara göra :) 

Först körde jag clean & jerk (3+1) som tyngst två set på 80% av 1RM. det var inte så jättetungt och kändes skönt att klara alla lyft för en gångs skull.
Frontböj 3 set femmor på 75% av 1RM. 
Sen avslutade jag med en metcon:
1500 m rodd
100 double unders --> som jag skalade till 200 SU
50 cal assault bike 
200 SU 
1500 m rodd 
Den var jobbig, och riktigt tungt att ro så långt i en metcon. den var inte kul, men bra för mig att köra flås och att öva på att pacea mig själv så jag inte går in i väggen. utan att bara mata istället :) 

Imorgon är vi lediga från köksdriften. SÅ SKÖNT. men vi ska såklart sitta med skolarbete ändå... Jag längtar verkligen efter julen och lite ledighet nu :) 

Inga kommentarer: