lördag 28 januari 2017

PB i backsquat


Igår gick träningen väldigt bra!! Frida och jag körde backsquat upp till 95% men det kändes så lätt. Så jag testade en på 75, också sjukt lätt. Så vi höjde och satsade på nytt PB. 80 kg kom upp relativt lätt! Det är en siffra som jag velat nå ett tag så det kändes så himla bra och kul :) speciellt när det inte var planerat utan bara kom helt spontant. och med tanke på att aptiten fortfarande är ganska kass. men jag har tänkt på att ha ner mina armbågar mer in mot kroppen och det verkade ge resultat ;) 
Sen körde vi en gymnastik-EMOM i 20 min:
1. Ring dips
2. Hängande L-sit
3. Handstand hold
4. Pullups - strikta
5. GHD-situps

Sen fick vi med Martin att köra en clean & jerk-ladder;
8 min;
3 Clean & jerk 40 kg (Rx 47,5)
3 Burpee over bar 
sen 6/6, 9/9, 12/12 
du ökar med 3 reps för varje varv tills dina 8 minuter är slut.
vi sänkte ändå vikten på C&J för att man skulle hinna några fler reps. den här typen av upplägg är kul. vi var riktigt slut efteråt :) 


Sen hängde jag kvar på Boxen och stretchade och hängde med trevligt folk. När Ewa och hela gänget tränat klart så åkte vi hem till Camilla och Richard och käkade sushi :) Camilla hade två gosiga katter som jag blev lite kompis med. Jag saknar verkligen att ha katt, men som livet ser ut nu så funkar det inte med en katt. men en vacker dag :) 

Ha en bra helg! 

Inga kommentarer: