söndag 26 mars 2017

finbesök i helgen!

En fantastiskt helg har jag haft! Min mamma har varit på besök och det har varit så mysigt. Jag har saknat henne :) trots att jag är rätt pigg efter förkylningen så märker jag att jag snabbt blir trött om jag är igång hela tiden. Men då fick man vila en stund så orkade man en stund till :) 

Mamma kom vid lunch på fredagen så då gick vi och åt sushi. 

Jag tycker verkligen om Street sushi bar på Renmarkstorget. Enligt min åsikt är det den bästa i Umeå :) sen gick vi på stan, jag är på jakt efter en ny vårjacka. men jag hittade ingen, jag hittade dock en jättefin jacka men den vart alldeles för varm för att kunna fungera som vårjacka. det var lite tråkigt. 

På fredagkvällen lagade vi middag hemma och bara myste i soffan. 

På lördagen gick vi till Avion en sväng och sen vidare in till stan. Där åt vi lunch i Utopia, jag åt på Pure fastfood. Jag har velat testa deras burgare ett tag och jag visste att dem hade glutenfritt bröd där. Det visade sig att dom bakat brödet själva (jag antar det) för det var det godaste bröd jag ätit på restaurang, riktigt fluffigt och gott. Det var en helt lagom portion också, med sötpotatispommes :) 

Vi chillade en stund i solen längs strandpromenaden. Det har varit så härligt med sol hela helgen, så vi har kunnat vara ute och njuta av solen! 

Mamma och jag piffade till oss för att gå ut och äta på lördagkvällen. Jag hade bokat bord på Invito. 

Där åt vi en perfekt tillagat lammrätt. Under allt kött så låg det rostade rotsaker och det serverades med vitlökssmör och rödvinssky. Det var en riktigt bra måltid, så gott :) väldigt bra service, vi var nöjda med vårt besök. 

Idag gick vi till Bildmuseet en sväng. Den ena utställningen var riktigt trevlig att kolla på, medan den andra var lite oklar. Hahah :) vi hittade en plats ute i solen där det var lä och njöt av solstrålarna. 

Nu har mami åkt hem, det är lite tråkigt. Det har varit skoj att ha henne på besök :) men imorgon är det en ny vecka och då ska jag ge mig på min första Open WOD: 17.5 

Hoppas ni haft en fin helg :)

Inga kommentarer: