tisdag 28 mars 2017

mentalt jobbigt att träna nu

Hej hopp! Den nya kursen tuffar på, det är mycket info nu i början men jag tror jag kommer gilla redovisningskursen i slutet. För jag gillar när det bara finns ett rätt eller fel och där man kan tänka logiskt, inget flum! Men vi fick tillbaka tentaresultatet från förra tentan idag (rekord i snabb rättning!) och jag klarade den :) SÅ SKÖNT!
Jag köpte mig en fin Grattis-till-du-klarade-tentan-present till mig själv efter Marknadsföringen. Nya öronhängen från Edblads. Jag är så nöjd :) Så idag när jag klarade ytterligare en tenta så klickade jag hem en ny present till mig själv för att jag är så duktig :)  

Okej, det här med träningen! Det är SÅ kul att vara tillbaka, MEN så mentalt jobbigt! Jag vet att jag inte kan vara där jag var innan jag blev sjuk, men jag har lite svårt att fatta det och blir så sur när jag inte orkar köra på som jag brukar. Det här är dagens pass på Boxens progg, den körde Frida och jag efter lite böj, som för övrigt gick väldigt bra! 
Backsquat 3 x 4 på 80% av 1RM = 65 kg 
Men det här flåspasset var vidrigt. Jag ville helt seriöst ge upp efter 4 varv. Men man ger inte upp i crossfit, man kämpar på trots händerna går sönder och man får ingen luft, för det känns som lungorna krympt under tiden man var sjuk.. Eftersom Frida är en jäkla maskin och var klar sjukt snabbt så satt hon och hejade på mig och peppade mig. Det behövdes idag!! Men man måste börja nånstans och om jag ska kunna prestera under KM så måste jag börja NU! :) 

Igår körde jag min första open WOD; 17.5 skalad då jag fortfarande inte förstår mig på DU. Det var mest jobbigt för flåset, men jag gjorde den. Jag är ändå nöjd med min tid 11:12, jag hade velat göra den under 10 minuter men jag får vara realistisk och inse att det går inte just nu. 

Inga kommentarer: