torsdag 23 mars 2017

äntligen tillbaka på boxen

Jaaa äntligen tillbaka på Boxen, ingen är lyckligare än jag! 
Jag har tränat tillsammans med Frida både igår och idag, skönt att kunna köra ihop igen. 
Igår körde jag bara styrka. Tvåor clean & jerk upp till 80% och fyror frontsquat på 80%. 
Sen var jag trött! Jag kände mig lite klen men skönt att kunna träna igen. 
Fyror har nog aldrig känts såhär tungt. Allt är tungt, allt är jobbigt. Men jag kommer snart tillbaka :) 


Idag fokuserade vi mer på flåset. Först gårdagens metcon från passet på Boxen. Vi missade den lilla detaljen att man skulle göra två varv, haha. Vi var inte så pepp på att köra ett till varv så vi körde en annan metcon istället;
25 - 20 - 15 - 10 - 5 hang power snatch 25 kg (jag hade 20kg)
50 - 40 - 30 - 20 - 10 situps
100 - 80 - 60 - 40 - 20 DU 
jag gjorde single unders, så jag skulle dubblera DU. men av någon konstig anledning kan jag inte tänka så jag lägger bara på 100 hopp på varje. hahaha så jag hoppade sjukt mycket mer än vad man skulle. men det är ju också träning ;) 

Från våra hang power snatch. 
Det gick ändå bättre än förväntat idag, det var typ en månad sen jag körde något flåsigt. Så det får jag ändå vara nöjd med! Jag kände mig pigg i kroppen och inte alls lika trött som jag brukar. 
Nu är jag däremot helt slut och var helt skakis en timme efter jag slutat träna. haha :) 

Imorgon kommer min mamma, tjoho :)

Inga kommentarer: