tisdag 7 mars 2017

mer träning - mindre blogg

Hejsan! Det märks att jag är tillbaka på Boxen va? 
Solen har tittat fram i fyra dagar nu, så himla härligt! Imorgon skulle det tydligen komma mer snö, tycker ändå det räcker nu. 

Lördagkvällen bjöd Fanny in på födelsedagskalas. Det var en så himla trevlig kväll :) det var ett tag sen jag var ute och dansade, så jag var taggad faktiskt. annars är det mest en uppförsbacke när jag nästintill är tvingad att följa med ut. hahaha, så det blev kanske lite mycket vin men det är sånt som händer. 
Söndagen var däremot inte alls kul. Riktigt bakis, från att jag vaknade. 

Nu har jag tränat med Frida i två dagar. Min hals tyckte väl inte det var bästa idén att dricka i lördags, så den samarbetar inte riktigt. Så det blir mest styrka och  teknik, inte så mycket flås. Hoppas på 17.3 i helgen! 
Vi körde en gymnastic-EMOM idag i 20 min:
Min 1: HSPU
Min 2: Hollow body
Min 3: pushups
Min 4: GHD-situps
Min 5: pullups
Vi körde att man gjorde så många man orkade, runt 30 sek jobb på varje övning. Under pullupsen glömde jag bort hur man kippade? Gick så dåligt.. Jag kollade på filmen sen, jag höll inte ihop fötterna utan sprattlade med benen.. Provade igen efter och då gick det bättre. hahah vadå hjärnsläpp? 
Det räcke för att få upp pulsen på mig.
Sen körde jag clean & jerk. 
3 set med tvåor på 45 kg. 

Inga kommentarer: