måndag 15 maj 2017

väldigt bra och roligt pass!

Hejsan! 
Jag tror min vilodag igår tog ut sin rätt, jag har haft väldigt mycket energi idag och träningen gick så himla bra! :) 
Dagen började med en föreläsning där vi gjorde övningsuppgifter på det vi gått igenom förra veckan, sen fortsatte jag plugga hemifrån. 
Sen skrev Frida att hon fick sluta tidigare så jag blev jätteglad att vi kunde träna innan alla pass och allt folk kom till Boxen plus att hon hann vara med på romwod! 

Dagens pass;
Backsquat 5 - 1 - 5 - 1 - 5 - 1
Femmor på 79% av 1RM
Ettor på 85, 85 och 89% av 1RM. 
min ländrygg är trött sen marklyften i lördags så jag gjorde nästan alla med bälte. 

3 RFT; 
10 powerclean 
10 frontsquat 
10 jerk 
50 DU
Rx; 61/43
jag körde på 35 kg och 100 SU.
det var en jobbig men rolig metcon, det är alltid kul med mycket skivstång. 

Vi tränade med Jens och hans två kompisar och dom var inte nöjda och ville köra mer. Så vi satte ihop en EMOM med massa kul saker. Vi har fått nya rep på Boxen, så att klättra i dom var en självklarhet! 
EMOM 20 min
1. Ropeclimb
2. Hollow position 30 sec
3. Pistols 
4. T2B
5. Wallclimbs
Vi kör som vi brukar, ungefär 30 sekunders jobb varje minut, så repsantalet blir olika för alla. Men att man ska kunna hålla ett jämnt antal under alla tjugo minuter. Repklättring är inte min starka sida, men idag gick det faktiskt väldigt bra! Mina wallclimbs gick också väldigt bra, där märks det att jag blivit starkare i axlarna och att man står mycket på händer kanske? 
Det är roligt när träningen går bra! 


Inga kommentarer: