tisdag 9 maj 2017

om helgen som var

En helg har passerat, först blev det sommar på fredagen och på söndag var det vinter igen. 
På fredagen tränade vi utomhus och på söndagen låg jag inne under mitt täcke för jag ville inte se snön. Sen var jag lite trött, vi gick ut på lördagkvällen. Jag har fortfarande inte fastnat för Umeås uteliv, det lockar nästan aldrig att gå ut. 

På lördagen använde jag mina lyftarskor men mest står och samlar damm. Jag körde först tunga cleans, men råkade fånga stången fel och fick ont i armen så gick över till ryck. Jag failade 40 kg igen efter ha gjort en svinlätt på 37,5 kg. Då bröt jag ihop och satt mest och tyckte synd om mig själv. Det kan bli så ibland.
Igår tränade jag & Frida igen och då gick det mycket bättre. Förutom lördagen så är jag inne i en period då jag känner mig stark och bra. Det är inte att jag tar några PB direkt, men bara att träningen går bra :) 

Lördagkväll sågs vi ett par tjejer från klassen hos Fanny och Emma och rullade sushi. Fanny och jag var risansvariga, så det blev som det blev, lite för lite ris. Men det gick bra ändå, blev inte så snygga rullar bara! Sen drack vi vin och spelade spel. 
Vi drog en utgång på Rex som inte var något speciellt. 

Fina Linnéa.

Märta, Hannah och Linnéa :) 

Idag börjar vår föreläsning kl 13:15 så jag tog sovmorgon. Jag vaknade kvart över nio, helt sjukt. Ibland är jag sjukligt trött på morgonen, men vet att det förmodligen har med pollen att göra. Efter skolan blir det ett träningspass med Frida :) 

Inga kommentarer: