tisdag 25 juli 2017

something new + PB i BS

Heeeeej! Nu har jag varit i bageriet i två dagar, det är så roligt! Favoriten är att göra tårta :)

Träningen går så himla bra just nu. Jag är inne i ett sjukt bra flow.
Jag hade maxning i backsquat igår, men hade tänkt skjuta upp det till idag. Men Frida skulle böja så då fick jag väl bara göra det. Jag hade inga speciella förväntningar. Men jag lyckas trycka upp 85 pannor!! Jag är sjukt nöjd. Det är en tung vikt för mig :) Så nytt PB jaaaa!
Sen tvingade Frida mig att springa;
5 RFT
400 m run 
15 powersnatch 25 kg 
det var mindre kul.. men jag sprang hela tiden. det enda jag tänkte va: stanna inte, spring långsamt, men stanna inte!!! 

Dagens pass bjöd på split jerk från bockar. Det var PB-försök på proggen, men jag maxade för två veckor sen. Jag lyckades inte få upp samma vikt idag, men 2,5 kg ifrån är jag ändå nöjd med. 
Sen en vidrig metcon: 
For time
3 rounds of Bergeron beep test
35 cal row 
3 rounds of B beep test 
35 cal row 
3 rounds of Bergeron beep test 
Bergeron beep test=7 thrusters 25 kg, 7 pullups, 7 burpees

Dog lite i hela kroppen. Slet upp handen när jag hade 10 pullups kvar, så struntade i dom. Det är inte värt att slita mer bara för träning. Men innan dess så gick pullups bra :) det är kul att mina kippade började ordna till sig igen. Thrusters gick också väldigt bra? Jaaa som sagt, jag är inne i en väldigt bra period nu! 

Inga kommentarer: