söndag 9 juli 2017

PB i split jerk

Från att ha varit en ganska dålig träningsvecka, få träningsdagar pga ont i armen så fick jag avsluta på topp och inget ont nånstans :) 
Jag ska börja köra weightliftning101 marklyft och squat-cycle igen. Frida och jag körde den i höstas, men nu kör vi bara marklyft om det är i en metcon. Jag behöver kontinuerligt köra mark och den är mentalt och fysiskt jobbig. Så jag startade på 55 kg, så jobbar man upp sig med 5 kg vecka för vecka :) 
Det finns även en jerk-cycle jag tänkte köra också. Jag gillar att köra jerks från block. Det står inget att man inte får använda block, så ett 3RM skulle hittas. 
3RM 50 kg 
som ändå kändes lätt. bra form. såååå;
1RM 55 kg - PB!!! 
Jag har längtat efter den där 55an ett tag nu. Jag slutade där, jag höjde inte. Jag ville känna mig nöjd. 
sen skulle man droppa till 90% av 3RM och köra 3x3 :) 

Jag avslutade med kippade pullups, det var så länge sen jag gjorde det. BRA DAG. 
speciellt när jag var trött efter jobbet, samt att inga av mina vanliga träningskompisar skulle träna. men det kom ett par andra kompisar när jag väl körde :) 

Imorgon är jag ledig. det ska bli skönt :) 

Nytt PB i jerk från block 55 kg.

Solen har visat sig sen i torsdags, så lite färg har man fått på kroppen. Det är skönt att träna utomhus :) 

Inga kommentarer: