tisdag 22 augusti 2017

om dagarna här hemma

Det har varit fullt upp som vanligt när man är hemma. Men på fredagen så softade mamma och jag, fixade mat till kvällen då hela familjen kom och grillade här. 
Pappi och jag 

Självklart var Agnes med. 

På lördagen laddade Svante upp med en Nocco. Blev inte så mycket gladare av det. Ironman Kalmar ägde rum, så vi åkte in för att kolla och heja de som var med. Vi tycker att löpningen är roligast att kolla på. Jag mötte upp Tove och gänget så satte vi oss vid brandstationen. Det är en enda stor folkfest, så det är väldigt roligt att se på :) 

Jag fick träffa Lukas för första gången :) så lik Felix när han var bebis. Vi grillade på deras innegård och sen drack vi tjejer lite vin. 

För vi skulle gå ut, det blev Harrys och vi hade en väldigt trevlig afton. Man träffade en del gamla bekanta ansikten som vanligt när man är hemma på besök. Alltid lika roligt :) 

Om man inte orkar leka så sätter man igång snapchat så är Felix nöjd. Hahaha :) 

På söndag åkte vi ner och hälsade på farmor och farfar. Idag ska Elin och jag åka till mormor och morfar. 

Igår var jag hos frisören. Så skönt att få tillbaka färgen och klippa bort allt det slitna. Nu känner man sig äntligen fin i håret igen :) 

När jag ändå var inne i Kalmar så passade jag på att umgås med Tove och familjen. 

Jag hade fått låna bilen, så körde och hämtade pappa på jobbet. På vägen hem tog vi en tur i skogen för att leta lite kantareller. Vi hittade massa svamp. Jag älskar kantareller och det är en av få saker jag tycker är roligt att plocka och leta ute i skogen. Men det är bäst att gå med pappa, för han har sina hemliga ställen :) 

Imorgon flyger jag upp till Umeå igen. Så har jag några dagar ledigt innan skolan börjar på måndag igen :) Så kommer jag få träffa Linnéa i helgen, åh vad jag längtar!! 

Inga kommentarer: