torsdag 7 september 2017

välkomstmässan med Boxen

Hej hopp! Idag har jag stått med Boxen på Umeå universitets välkomstmässa för de nya studenterna. Det är en stor mässa, där alla möjliga ställer ut och marknadsför sig för att de nya studenterna ska se att man finns. Det har varit en sån himla rolig dag, så många nya möten med härliga människor. Vi hade "Farmers hold"- tävling, som jag fick starta upp då resten av gänget hade uppvisnings-WOD på en scen. När jag väl haffade en som ville tävla så var det konstant flöde. Vi hade tre flak Nocco att dela ut till de tävlande och det lockade många ;) För vem vill inte ha en gratis Nocco? 
Trots förkylning så orkade jag hålla igång under hela mässan, jag älskar verkligen Boxen och om man kan få någon att komma dit och se det fina i det hela så blir jag glad :) 

Direkt efter att mässan var slut så hade vi statistik-labb på datorn, det är 1,5 år sedan vi höll på med programmet SPSS, men vi hade så tydliga instruktioner, så det var rätt lätt. Fastän hjärnan var trött så gick det bra.

Richard visar hur man ska göra :) jag sa i två timmar till de tävlande att det var 70 kg, det visade sig sen att det var närmare 90 kg. Men tror det var bra psykiskt för folk att de inte visste rätt vikt, haha! Jag provade själv när vi höll på att packa ihop, kände att jag var tvungen och se vad jag gick för när jag sett mer än 100 tävlanden under dagen. 0:58 minuter klarade jag, bästa dam höll 1:09 och bästa herr 2:42 minuter! 

Richard, jag, Jens

Sen mötte jag upp Ewa på middag på thaien på Teg. Hon är hemma ett par dagar nu och packar för flytten och nya jobbet i Sorsele. Det är så roligt att ha henne här, men det är så typiskt att det är precis innan tävlingen och vi har så mycket att styra med. 

När jag kom hem väntade ett blombud på mig. Från finaste mami & papi för att jag fyller år på söndag. JAG BLEV SÅÅÅÅ GLAD!!! 

Inga kommentarer: