söndag 22 oktober 2017

några dagar hemma i Kalmar/Nybro

Hejsan! Det har varit extremt dålig uppdatering, men min AirDrop funkar inte alltid när jag vill. Det blir inte så roligt utan bilder.. Men nu kommer ett gäng. 

Förra lördagen anordnade vi DM i tyngdlyftning på Boxen. Det var inte så många som ställde upp, och de som gjorde det såg det mer som en rolig grej för säsongen börjar i januari, eller så börjar serien. Det var en bra tävling, allt flöt på bra och det var många bra och fina lyft. Här är alla lyftare samt klovare. Nästa månad kommer vi anordna ett klubbmästerskap fast för crossfit. 

Det har varit mycket plugg och jobb. Jag jobbade fredag, söndag och måndag så jag har haft fullt upp. På måndagen fick jag hosta och den har hållit i sig, jag hostar fortfarande orimligt mycket. Men jag har gjort klart allt plugg med deadlines osv eftersom jag flög hem till Kalmar i onsdags. 

Elin hämtade mig på flyget, så var jag hos dom på eftermiddagen. 
På torsdagen så mötte jag upp Tove på eftermiddagen, vi strosade på stan och uppdaterade oss :) sen åt vi middag på Kalmar kött och bar tillsammans med Nacki. Det var en mycket trevlig afton. 

På fredagen var farmors begravning. Vilket var den enda anledningen jag faktiskt for hem. Det var en tung dag, det var känslosamt i kyrkan och den var i princip fullsatt. Efteråt samlades familjen och åt smörgåstårta, trots omständigheterna som förde oss samman den här fredagen så var det väldigt roligt att träffa alla kusiner som bor lite utspritt här och var i landet. 
Du kommer alltid finnas med i våra tankar, jag vet att du vakar över oss farmor. 
Vila i frid! 


Svante har som vanligt bjudit på sin allra trevligaste sida när vi ska ta selfies. 



På lördagen åkte jag och mamma in till Kalmar för att provträna på Kalmars nya box: boxen Urkraft. det är en liten box, men de hade allt man kan tänka sig och vi fick vara med på lördagspasset. det var superkul (tyckte kanske inte min hosta) och mamma var väldigt nöjd. det var extra kul. Sen åt vi sushi. 

På lördagkvällen kom Elin, Elias, Agnes, Anton och Marika och åt middag hos oss. Så mysigt att samla hela familjen, äta mat och spela spel. Eftersom jag skulle flyga så tidigt idag kändes inte utgång så aktuellt plus att jag har varit så himla trött hela helgen. 

Sötaste sötkorven. 

Inga kommentarer: