tisdag 15 maj 2018

vill du se en stjärna?

Hallå ja! Jag vaknade superförkyld idag, inte alls vad jag beställt kan jag meddela. Jag får ont i halsen ett par gånger om året, nu har det faktiskt inte varit lika ofta sen jag bara började lyfta. Men blir sällan riktigt sjuk. Så jag åkte till jobbet, fördelen med att kunna stänga in sig på ett kontor och knappa på datorn en hel dag och bara prata med folk när det ringer i telefonen. För halsen är som ett sandpapper, raspigt sådär... Men jag åkte hem 1,5 timme tidigare för huvudet var helt slut, så sov en timme efter jobbet. Hoppas på att kunna sova gott inatt så jag är piggare imorgon. 

Ifredags kom äntligen min nya säng! Som jag har längtat efter en ny säng. Jag är så lycklig. Den är så fin. Hela sovrummet fick ett lyft. Nu ska jag bara köpa nya påslakan, men det får bli en annan dag. 

Selfie-game is important 

Jag lagade en gammal favorit. Grekisk pyttipanna kallar min mamma rätten, så då gör jag också det. Superlätt och supergott, bryna köttet, köra potatisen själva en stund för att sen fylla på med kött, grönsaker och fetaost. Älskar att ha ugn igen! 

Efterlängtat PB! 55 kg i power clean, jag har fegat sönder på den här vikten och ett tag gick mina power cleans så dåligt så jag fick knappt upp 50. Men det gick lätt. Jag gjorde tre set på ett komplex: 1 power clean + 1 hang clean + 1 split jerk 
Jag trivs verkligen på Kalmar AK, det känns som jag hittat mitt nya andra hem. 
Det halsonda från förra veckan gick över, så jag har kört bra pass torsdag-måndag nu. 

Det var ju riktigt toppenväder hela helgen, så ifredags premiärbadade jag! Det var kallt, men inte värre än om första doppet hade varit i juli. Det svalkade, tog ett snabbdopp på lördagen också men det kändes kallare så var bara ner och upp, haha! Men sjukt att ha badat 11 maj, förra året badade jag inte en enda gång! 



En favorit just nu - vill du se en stjärna? 

Inga kommentarer: